Systeembeheerder

Samen sterk voor meer veiligheid!

Goed werkende ICT is in onze organisatie van levensbelang. Draag jij bij aan de veiligheid van onze regio? Ben je geïnteresseerd in de ICT van de brandweer, rampenbestrijding en bedrijfsvoering? Wil je meehelpen om ICT technologie en applicaties goed te gebruiken en te beheren en daarmee (indirect) de veiligheid te verhogen? Dan zijn we op zoek naar jou! Voor het versterken van de afdeling Informatiemanagement en team ICT zoeken wij een deskundige en enthousiaste

Systeembeheerder
36 uur per week, Leiden & thuis

De afdeling IM staat voor ‘informatie binnen handbereik’. De juiste informatie hebben wanneer je het nodig hebt, in een behapbare vorm, op een veilige manier en met behulp van technologie dichtbij gebracht. Goed werkende informatietechnologie is van levensbelang.

De afdeling omvat team ICT (technisch beheer & servicedesk), team IV (functioneel beheer) en team IM met een viertal staffuncties waaronder 2 informatiemanagers. De afdeling bestaat uit 20 enthousiaste professionals en is onderdeel van de sector Bedrijfsvoering. Het ICT team wordt gevormd door 6 ICT specialisten en 2 servicedesk-medewerkers.

Werken bij ICT

De VRHM heeft een hybride ICT omgeving die grotendeels gebaseerd is op moderne Microsoft technologie. We hanteren een hybride cloudstrategie en ondersteunen zowel gevirtualiseerde als  mobiele werkplekken. Brandweervoertuigen hebben we voorzien van handige en slimme ICT oplossingen. We vinden het belangrijk om op technologisch gebied bij te blijven door zelf met de techniek bezig te zijn.

Dit jaar gaan we bijvoorbeeld aan de slag met ICT architectuur 2028, een nieuw werkplekconcept en informatiebeveiliging. Operationeel beheer doen we via de gebruikelijke beheerprocessen. Doorontwikkeling doen we via tweewekelijkse sprints.

Wat ga je doen?

  • Je werkt samen met ICT team aan klantgerichte en betrouwbare ICT voorzieningen;
  • Je stimuleert ICT doorontwikkeling met jouw passie en inzet;
  • Je ondersteunt team IV met ICT oplossingen voor informatiesystemen;
  • Je pakt zelfstandig tweedelijns incidenten (verzoeken, problemen, storingen) op;
  • Je ontwerpt en realiseert wijzigingen;
  • Je adviseert gebruikers en ICT collega’s over gebruik en beheer van ICT technologie;
  • Je werkt samen met onze interne eerstelijns Servicedesk;
  • Je draait bij voorkeur mee in ICT piket voor datacenter storingen en regionale crisissituaties.

Het accent in deze allround systeembeheerfunctie zit in netwerk, Microsoft 365 en technische applicatie integratie. De precieze taakverdeling wordt op basis van jouw kennis, kunde en interesse in overleg met jou en de Coördinator ICT bepaald.

Wat vragen wij?

We vinden het belangrijk dat jij:

  • Een klantgerichte collega bent die goed kan analyseren en organiseren;
  • HBO denk- en werk-niveau hebt en bij een voorkeur opleiding op gebied van informatica;
  • 3 jaar relevante ICT ervaring hebt in soortgelijke functie;
  • Ervaring hebt in beheer van Windows Server en Windows 10/11;
  • Geïnteresseerd bent in netwerk technologie en Microsoft 365;
  • De toegevoegde waarde van ITIL beheerprocessen begrijpt;
  • Je graag verdiept in ICT beveiligingsaspecten en daar verbeteringen in aanbrengt.

Wat bieden wij?

Wij bieden een aanstelling voor 12 maanden met de intentie om dit om te zetten naar onbepaalde tijd. Het betreft hier een fulltime functie (36 uur per week). Je krijgt uitstekende primaire (maximaal bruto per maand € 4.208,-- in schaal 9) en secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het jaarsalaris. Een budget waarmee je jouw arbeidsvoorwaarden kunt inzetten op een manier die aansluit bij jouw persoonlijke voorkeuren;
  • Je eigen werktijd indelen (flexwerken) en de mogelijkheid om thuis te werken;
  • Laptop, telefoon en andere samenwerkingstools;
  • Pensioenopbouw bij ABP.

Organisatie

De Veiligheidsregio Hollands Midden (VRHM) is één van de vijfentwintig veiligheidsregio’s van Nederland. Hollands Midden telt ruim 770.000 inwoners en een oppervlakte van 782 km² verstedelijkt en landschappelijk gebied.

De VRHM werkt samen met achttien gemeenten, GHOR (geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio), brandweer, politie en andere partners aan een veilige samenleving.

De kerntaken zijn brandweerzorg, risico- en crisisbeheersing en rampenbestrijding in de regio.

De organisatie bestaat uit circa 1400 medewerkers, waarvan 1000 brandweervrijwilligers (45 kazernes) 150 beroepsbrandweerlieden (4 kazernes) en 250 kantoormedewerkers. De organisatie bestaat uit drie sectoren: Brandweerzorg, Risico- & Crisisbeheersing, Bedrijfsvoering.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Paul de Wit, Afdelingsmanager Informatiemanagement (06-17738134 of paul.de.wit@vrhm.nl).

Enthousiast geworden?

Ben jij de ideale kandidaat voor deze functie? Stuur dan voor 2 oktober 2022 een kernachtige motivatie en een cv naar personeel@vrhm.nl. De selectiegesprekken vinden plaats op 13 en 14 oktober 2022.

Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

Voor indiensttreding wordt er een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern opengesteld.

De VRHM zoekt graag zelf haar kandidaten, dus deze vacature is géén uitnodiging tot acquisitie.