Coördinator ICT

Goed werkende ICT is in onze organisatie van levensbelang. Draag jij bij aan de veiligheid van onze regio? Ben je geïnteresseerd in de ICT van de brandweer, rampenbestrijding en bedrijfsvoering? Wil je meedenken over hoe innovatieve ICT technologie en applicaties beter kunnen worden ingezet om (indirect) de veiligheid te verhogen? Dan zijn we op zoek naar jou! Voor het versterken van de afdeling Informatiemanagement en team ICT zoeken wij een ervaren en verbindende

Coördinator ICT

36 uur per week, Leiden & thuis

Coördinator ICT

Goed werkende ICT is in onze organisatie van levensbelang. Draag jij bij aan de veiligheid van onze regio? Ben je geïnteresseerd in de ICT van de brandweer, rampenbestrijding en bedrijfsvoering? Wil je meedenken over hoe innovatieve ICT technologie en applicaties beter kunnen worden ingezet om (indirect) de veiligheid te verhogen? Dan zijn we op zoek naar jou! Voor het versterken van de afdeling Informatiemanagement en team ICT zoeken wij een ervaren en verbindende

Coördinator ICT

36 uur per week, Leiden & thuis


De afdeling IM staat voor ‘informatie binnen handbereik’. De juiste informatie hebben wanneer je het nodig hebt, in een behapbare vorm, op een veilige manier en met behulp van technologie dichtbij gebracht. Goed werkende informatietechnologie is van levensbelang.

De afdeling omvat team ICT (technisch beheer & servicedesk), team IV (functioneel beheer) en team IM met een viertal staffuncties waaronder 2 informatiemanagers. De afdeling bestaat uit 20 enthousiaste professionals en is onderdeel van de sector Bedrijfsvoering. Het ICT team wordt gevormd door 6 ICT specialisten en 2 servicedesk-medewerkers.

Werken bij ICT

De VRHM heeft een hybride ICT omgeving die grotendeels gebaseerd is op moderne Microsoft technologie. We hanteren een hybride cloudstrategie en ondersteunen zowel gevirtualiseerde als  mobiele werkplekken. Brandweervoertuigen hebben we voorzien van handige en slimme ICT oplossingen. We vinden het belangrijk om op technologisch gebied bij te blijven door zelf met de techniek bezig te zijn.

Dit jaar gaan we bijvoorbeeld aan de slag met ICT architectuur 2028, een nieuw werkplekconcept en informatiebeveiliging. Operationeel beheer doen we via de gebruikelijke beheerprocessen. Doorontwikkeling doen we via tweewekelijkse sprints.

Wat ga je doen?

Je gaat functioneren in het spanningsveld van technologie en gebruik, van beheer en ontwikkelen, van veiligheid en gebruikersgemak. Jij brengt die belangen bij elkaar. Je bent goed in het denken in oplossingen waarmee jullie als team én als organisatie verder komen. Je bent duidelijk in wat wel en niet kan.

  • Je bent dagelijks bezig met zowel inhoud als met mensen. Op beide vlakken is er altijd wat te beleven, wat jouw functie afwisselend maakt!
  • Als coördinator ICT heb je een belangrijke rol in de continuïteit van de informatievoorziening. Jij beheert en bouwt met jouw team aan betrouwbare ICT voorzieningen van de VRHM.
  • Voor het richting geven aan het ICT landschap werk je nauw samen met collega’s uit de afdeling IM en met leveranciers om samen de juiste dienstverlening te organiseren.
  • Door het mensgericht en effectief organiseren van het team, haal jij het beste uit je team van professionals.

Wat vragen wij?

We vinden het belangrijk dat jij:

  • Inhoudelijke vakkennis en ervaring hebt van Microsoft infrastructuur en kantoorautomatisering;
  • Een meewerkend voorman bent die als teamspeler klantgericht, resultaatgericht en stressbestendig handelt;
  • HBO denk- en werk-niveau hebt en bij een voorkeur opleiding op gebied van informatica;
  • Beschikt over 3 jaar coördinerende ervaring en 5 jaar relevante werkervaring in de ICT.

Het is een pré als je domeinkennis van veiligheidsregio’s hebt.

Wat bieden wij?

Wij bieden een aanstelling voor 12 maanden met de intentie om dit om te zetten naar onbepaalde tijd. Het betreft hier een fulltime functie (36 uur per week). Je krijgt uitstekende primaire (maximaal bruto per maand € 5.737,-- in schaal 11A) en secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het jaarsalaris. Een budget waarmee je jouw arbeidsvoorwaarden kunt inzetten op een manier die aansluit bij jouw persoonlijke voorkeuren;
  • Je eigen werktijd indelen (flexwerken) en de mogelijkheid om thuis te werken;
  • Laptop, telefoon en andere samenwerkingstools;
  • Pensioenopbouw bij ABP.

Organisatie

De Veiligheidsregio Hollands Midden (VRHM) is één van de vijfentwintig veiligheidsregio’s van Nederland. Hollands Midden telt ruim 770.000 inwoners en een oppervlakte van 782 km² verstedelijkt en landschappelijk gebied.

De VRHM werkt samen met achttien gemeenten, GHOR (geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio), brandweer, politie en andere partners aan een veilige samenleving.

De kerntaken zijn brandweerzorg, risico- en crisisbeheersing en rampenbestrijding in de regio.

De organisatie bestaat uit circa 1400 medewerkers, waarvan 1000 brandweervrijwilligers (45 kazernes) 150 beroepsbrandweerlieden (4 kazernes) en 250 kantoormedewerkers. De organisatie bestaat uit drie sectoren: Brandweerzorg, Risico- & Crisisbeheersing, Bedrijfsvoering.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Paul de Wit, Afdelingsmanager Informatiemanagement (06-17738134 of paul.de.wit@vrhm.nl).

Enthousiast geworden?

Ben jij de ideale kandidaat voor deze functie? Stuur dan voor 2 oktober 2022 een kernachtige motivatie en een cv naar personeel@vrhm.nl. De selectiegesprekken vinden plaats 13 en 14 oktober 2022.

Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.
Voor indiensttreding wordt er een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern opengesteld. De VRHM zoekt graag zelf haar kandidaten, dus deze vacature is géén uitnodiging tot acquisitie.