Informatiemanager

Goed werkende informatie is in onze organisatie van levensbelang. Draag jij bij aan de veiligheid van onze regio? Ben je geïnteresseerd in de processen van brandweer, crisisbeheersing, risicobeheersing en bedrijfsvoering? Wil je meedenken over hoe informatie beter kan worden ingezet om (indirect) de veiligheid te verhogen? Heb je kennis en visie op informatiemanagement en informatieveiligheid? Dan zijn we op zoek naar jou! Voor het versterken van de afdeling Informatiemanagement, zoeken wij een kundige en doortastende Informatiemanager voor 36 uur per week, Leiden

De afdeling Informatiemanagement (IM) gaat voor ‘informatie binnen handbereik’. De juiste informatie hebben wanneer je het nodig hebt, in een behapbare vorm, op een veilige manier en met behulp van technologie dichtbij gebracht. Je maakt onderdeel uit van de staf van de afdeling IM. Samen met team ICT en team Informatievoorziening (IV) vormen zij de afdeling IM binnen de sector Bedrijfsvoering.

Als informatiemanager ben je onze senior adviseur informatiemanagement die richting geeft aan de digitalisering en informatisering van de Veiligheidsregio Hollands Midden (VRHM). Jij verbindt business met IV en ICT. Je bewerkstelligt verandering door jouw kundige inbreng en samenwerkende houding.
Tevens heb je de rol coördinator informatieveiligheid. Via die rol stimuleer je het veilig gebruik en beheer van informatie door collega’s en partners.

Een greep uit je dagelijkse werkzaamheden
• Advies aan directie, management en collega’s over I-onderwerpen;
• Stimuleren en verbeteren van informatieveiligheid als coördinator informatiebeveiliging (CIB);
• Constructieve bijdrage aan VRHM projecten waarbij je verbindend adviseert vanuit de breedte van de afdeling IM;
• Ontwikkelen en beheren van informatiebeleid, architectuur en projectportfolio;
• Je bouwt en onderhoudt actief relaties met andere afdelingen en ketenpartners;
• Je neemt deel aan het afdelings-MT en geeft daarmee richting aan verbinding en ontwikkeling van de afdeling IM;
• Je werkt samen met andere regio’s, o.a. in landelijke vakgroepen en netwerken.
De gewenste functie-eisen en competenties
• Een afgeronde WO-opleiding, bij voorkeur op het gebied van (bedrijfskundige) informatica;
• 5 jaar werkervaring in vergelijkbare functies als informatiemanager, i-adviseur en/of coördinator informatiebeveiliging;
• Inhoudelijke vakkennis van I-processen (BiSL, ASL, ITIL), I-architectuur (Togaf, NORA), projectmanagement (Prince2, IPMA) en informatieveiligheid (BIO, ISO27001).
• Ervaring met geo-informatie of business intelligence (BI) is een pré;
• Domeinkennis van veiligheidsregio’s is een pré.
Welke vaardigheden heb je?
• Je bent klantgericht en doelgericht;
• Je bent zelfstandig en kunt goed samenwerken;
• Je kunt conceptueel denken en complexe vraagstukken analyseren en modelleren;
• Je combineert een goed inlevingsvermogen met actieve overtuigingskracht.
Wie wij zijn?
De VRHM is één van de vijfentwintig veiligheidsregio’s van Nederland. De VRHM werkt met achttien gemeenten, GHOR, brandweer, politie en andere partners samen op het gebied van brandweerzorg en risico- en crisisbeheersing. De organisatie bestaat uit circa 1400 medewerkers, waarvan 1000 brandweervrijwilligers (43 kazernes), 150 beroepsbrandweerlieden (4 kazernes) en 250 kantoormedewerkers.
Wij bieden
Een boeiende baan in een veranderende omgeving. Het betreft een dienstverband voor een jaar met de intentie om bij goed functioneren een vast contract aan te bieden. Bij 36 uur per week krijg je een salaris in schaal 12 (maximaal bruto per maand € 5.872). Daarnaast bieden we je een Individueel Keuze Budget van 17,05 % van het jaarsalaris. Een budget waarmee je jouw arbeidsvoorwaarden kunt inzetten op een manier die aansluit bij jouw persoonlijke voorkeuren. Wij verzorgen een laptop, smartphone en moderne samenwerking tools. Jouw uitvalsbasis wordt Leiden waarbij je veel vrijheid hebt om thuis of op andere locaties in onze regio te werken.
Meer informatie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met: Paul de Wit, afdelingsmanager IM (06-17738134).
Enthousiast geworden?
Ben jij de ideale kandidaat voor deze functie? Stuur dan uiterlijk 9 januari 2022 een kernachtige motivatie en een cv naar personeel@vrhm.nl . De selectiegesprekken vinden op 17 januari 2022 plaats.
Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

Voor indiensttreding wordt er een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd.
Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern opengesteld.
De VRHM zoekt graag zelf haar kandidaten, dus deze vacature is géén uitnodiging tot acquisitie.

VRHM-Vacature-mooi werk