Afdelingsmanager Beheer en Onderhoud

Ben jij een enthousiaste professional die samen met ons aan de veiligheid en het beheer en onderhoud van materieel en materiaal voor de brandbestrijding en hulpverlening wil werken?
Wij zijn op zoek naar een afdelingsmanager die zijn verantwoordelijkheid neemt, goed kan samenwerken en mensen verbindt en coacht. Je gaat je verantwoordelijkheid niet uit de weg en laat zien dat je ideeën hebt voor de toekomst. Die visie draag je uit en voer je uit. Natuurlijk doe je het niet allemaal zelf; je weet medewerkers eigenaarschap te geven en taken en werk goed te delegeren.
Wij hebben een mooie baan voor 36 uur per week waarin je verder vormgeeft aan beheer en onderhoud en de samenwerking met operationele eenheden en de specialisten in de backoffice van Brandweerzorg optimaliseert.


Afdelingsmanager Beheer en Onderhoud
36 uur per week


De afdeling
De afdeling Beheer en Onderhoud is verantwoordelijk voor het effectief beheren en onderhouden van materieel en materialen voor brandbestrijding en hulpverlening. De circa 26 medewerkers zorgen er samen voor dat alle benodigde spullen en faciliteiten voor inzetbaar zijn voor de operationele dienst.
De werkzaamheden voor het beheer, onderhoud en de planning van het brandweer specifiek materieel zijn gescheiden van de overige facilitaire werkzaamheden (die voor de gehele organisatie worden uitgevoerd

De sector brandweerzorg
Als afdelingsmanager maak je deel uit van het managementteam van de sector Brandweerzorg
Dit doet het team onder andere door de paraatheid, materieel, vakbekwaamheid en planningen integraal op elkaar af te stemmen.

Wat je gaat doen
- Je geeft integraal leiding aan een organisatieonderdeel met werkzaamheden die overwegend beheersmatig en/of(kort)cyclisch van aard zijn;
- Je adviseert over de bedrijfsvoering en effectiviteit van de organisatie en het realiseren van de gestelde bestuurlijke en ambtelijke doelen;
- Je adviseert over onderwerpen met langetermijnperspectief en met grote politieke, organisatorische, economische en/of sociaal maatschappelijke impact;
- Je ondersteunt en begeleidt de medewerkers bij hun werkzaamheden en verdere ontplooiing;
- Je bent integraal verantwoordelijk voor de PIOFACH-taken en de ontwikkeling en resultaten van de afdeling;
- Je maakt verbinding met interregionale en landelijke samenwerkingsverbanden en creëert meerwaarde voor zowel Hollands Midden als het netwerk;
- Je geeft verder vorm aan ontwikkelopgaven zoals het organiseren van het planmatig en preventie onderhoud en het vergroten van het gevoel van eigenaarschap bij de operationele eenheden.
Wat wij van je vragen:
We vinden het belangrijk dat je:
- affiniteit hebt met het werk van de veiligheidsregio en je zet de klant op één;
- de waarden moedig, betrouwbaar en samenwerken vorm geeft in je werk;
- een stevige, assertieve en besluitvaardige gesprekspartner bent en je bent goed in staat om samen te werken, te verbinden, te sturen, te delegeren en te coachen.
Verder
- heb je een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur in een technische, bedrijfskundige of logistieke richting;
- heb je ervaring in een operationele leidinggevende functie;
- is het een pré als je aanvullende opleidingen en ervaring op het gebied van PIOFACH, en verandermanagement hebt en de wereld van de beroeps- en vrijwillige brandweer kent.

Competenties:
Behalve verbinden en samenwerkingsgericht vinden we voor de functie van belang dat je in voldoende mate beschikt over de competenties Verantwoordelijkheid, Visie, Coachen, Leidinggeven en Resultaatgerichtheid.

Wie wij zijn?
De Veiligheidsregio Hollands Midden (VRHM) is één van de vijfentwintig veiligheidsregio’s van Nederland. Hollands Midden telt ruim 770.000 inwoners en een oppervlakte van 782 km² verstedelijkt en landschappelijk gebied.
De VRHM werkt samen met achttien gemeenten, GHOR (geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio), brandweer, politie en andere partners aan een veilige samenleving. Onze kerntaken zijn brandweerzorg, risico- en crisisbeheersing en rampenbestrijding in de regio. De organisatie bestaat uit circa 1400 medewerkers, waarvan 1000 brandweervrijwilligers. We werken vanuit 47 brandweerkazernes.

Wij bieden
Een boeiende baan in een dynamische omgeving. Bij 36 uur per week krijg je een salaris in schaal
11A (maximaal bruto per maand € 5.519,-). Daarnaast bieden we je een Individueel Keuze Budget van 17,05 % van het jaarsalaris. Een budget waarmee je jouw arbeidsvoorwaarden kunt inzetten op een manier die aansluit bij jouw persoonlijke voorkeuren

Meer informatie
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met de sectordirecteur Brandweerzorg Tjeerd Neumann, telefoonnummer 06-29593398

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Liesbeth Berghman (beleidsadviseur P&O), telefoonnummer 06-40518730.

Ben jij de ideale kandidaat voor deze functie? Stuur dan uiterlijk 8 augustus a.s. een kernachtige motivatie en een cv naar personeel@vrhm.nl.
In week 33 en 34 vinden de selectiegesprekken plaats.

Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.
Voor indiensttreding wordt er een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd.
Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern opengesteld.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

VRHM-Vacature-mooi werk